21. juni 2023 Af Werner ValeurAvatar photo

Sådan håndterer du medarbejderudlæg og refusion til medarbejdere lettest

Alle medarbejdere køber ind på vegne af virksomheden. Derfor kan virksomheden lige så godt have styr på både betalingsflowet og håndtering af kvitteringer, så det er let og trygt for medarbejderen at betale og få pengene retur rettidigt.

Der er mere end 10 forskellige måder at betale for udgifter, som hører til virksomheden. Firmakort er en af dem. Men måske er det slet ikke muligt at betale med firmakort, eller måske er købsflowet på den enkelte webshop hurtigere at gennemføre med et effektivt MobilePay-swipe. Uanset hvad er hjælpen lige om hjørnet, hvis du har Wolfpack i lommen – Danmarks letteste app til udlæg og medarbejderrefusion.

Et medarbejderudlæg kan opstå i forskellige købssituationer, som kan være alt fra en taxatur, småanskaffelser til en kundemiddag. Og netop fordi købsstedet kan variere, kan det også variere, hvordan man kan betale – eller hvordan man ønsker at betale. Tager en medarbejder en taxa, kan det være oplagt at betale med et firmakort, men omvendt kan situationen kræve, at man betaler med f.eks. MobilePay, hvis terminalen er nede.

Indholdsfortegnelse

Kvitteringen er vigtig efter ethvert køb, da den er dokumentation for, hvad man har købt, og hvad det har kostet. Med en app som Wolfpack kan du hurtigt tage et billede af kvitteringen, og du kan tilmed angive detaljer om kvitteringen, som er væsentlige for, at den kan bogføres korrekt.

Firmakort til udvalgte ansatte er ikke altid tilstrækkeligt. Man kan med fordel give medarbejdere mulighed for at lægge ud med egne penge og refundere disse køb automatisk inden for fastsatte grænser. Så opstår der aldrig tvivl, om man som medarbejder får sine penge retur, og som arbejdsgiver sikrer man sig, at der ikke købes mere end nødvendigt.

Prøv Wolfpack gratis i 100 dage og se, hvor let det er.

TS content 1 2 1 - Wolfpack - Sådan håndterer du medarbejderudlæg og refusion til medarbejdere lettest