Den digitale organisation og hvordan du bygger den

Hvordan du organiserer dig som virksomhed er vigtigt. Det er måden I arbejder på, hvordan I bygger en stærk kultur og ikke mindst et fedt produkt med de rette mennesker.

Remote, hybrid eller fysisk virksomhed?
Det er oppe i tiden, at virksomheden deler sig op, så det ikke længere er et krav at møde fysisk ind, når man skal arbejde. Det har helt sikkert sine fordele at sidde fysisk til møder, men der er også meget værdifuld tid, som går tabt, når man skal transportere sig frem og tilbage til en fysisk adresse. Dernæst afskærer man sig også fra at hyre de bedste til jobbet, hvis disse personer ikke bor i lokalområdet (hvilket de med al sandsynlighed ikke gør).

Ligesom der er fordele ved at arbejde fysisk, er der også fordele ved at sidde derhjemme og arbejde – eller ved at give sine medarbejdere mulighed for at arbejde, hvor de har lyst. Den bedste organisationsstruktur får man ved at være enige om, hvad der fungerer for ens virksomhedskultur og teste tingene af. I nogle tilfælde kan det være nødvendigt at mødes fysisk, men der kan bestemt også være gode grunde til at tage møder henover Zoom eller Teams.

Den digitale arbejdsstyrke kan noget, men kræver også disciplin, sådan at man også respekterer hinandens arbejdsgange på afstand. Fx kan det være let bare at “skyde” en e-mail af sted, men hvis man gør det for ofte, kan modtageren på den anden side blive unødvendigt forstyrret. Derfor er det vigtigt at afstemme forventninger, før man kaster sig over remote-arbejdspladsen.

Den digitale virksomhed
Der er mange ting, som du skal ændre, hvis du beslutter dig for at gå “all in” med en remote-arbejdsplads. Blandt andet er det en god idé at få styr på alle de digitale værktøjer, som understøtter jeres setup. Det kan være alt fra, at I aftaler, at dokumenter skrives i Google Docs (svarende til Microsoft Word, bare online), hvordan I skriver e-mails (fx at man holder sig til ét emne ad gangen i hver e-mail, man sender).

Samtidig er det vigtigt, at man downloader en app til kvitteringer, som fx kunne være Wolfpack, da man så sikrer sig, at alle kvitteringer digitaliseres, og at medarbejdere let kan købe virksomhedsting ved at benytte deres eget betalingskort. Eksempler på ting, som medarbejdere køber, når de arbejder remote:

• Skrivebord
• Skærm og andet computerudstyr
• Kontorudstyr som papir, blyant, mapper og andre kontorartikler
• Flybilletter, hotel, taxa og togbilletter
• Mad, kaffe og frokost.

Udover at du bør downloade Wolfpack, så skal du også benytte dig af et online-regnskabsprogram og et online-lønsystem. På den måde er du godt dækket ind.
Online lønprogram

Teamet og hvad de hver især kan
Det er ikke uden bøvl at sidde i en digital organisation. Fx kan det være svært at få en rigtig indikation af, hvordan folk har det. Derfor er det en god idé at bruge fx Successteam.com, som er et godt værktøj til at lave spørgerunder på kontinuerlig basis, hvor man ofte måler på fx performance, stress og motivation.

På den måde kan du måle på trivsel og som leder få vigtig information om, hvordan dine kollegaer har det.

Bogforing - Wolfpack - Digitalisering

Bogføring

Alt det, du skal vide om bogføring

Beregnere - Wolfpack - Digitalisering

Budget

Bliv klogere på budgetterne

Euro - Wolfpack - Digitalisering

Bank

Oprettelse af bank
mm.

Bogforing - Wolfpack - Digitalisering

Bogføring

Alt det, du skal vide om bogføring

Beregnere - Wolfpack - Digitalisering

Budget

Bliv klogere på budgetterne

Euro - Wolfpack - Digitalisering

Bank

Oprettelse af bank
mm.

Sol - Wolfpack - Digitalisering

Markedsføring

Sådan markedsfører du dit firma

Fordele - Wolfpack - Digitalisering

Branding

Sådan bygger du dit brand

iPhone - Wolfpack - Digitalisering

Digitalisering

Den digitale organisation

Wolfpack Stacked - Wolfpack - Digitalisering

Download gratis app til kvitteringer

App Store - Wolfpack - Digitalisering
Play Store - Wolfpack - Digitalisering